در صورت بروز چنین مشکلی اول مطمئن شوید با نام کاربری خود وارد ویندوز شده اید ( اگر ویندوز شما به صورت اشتراکی و با ورودی های متعدد تنظیم شده است)
اگر مشکل حل نشد این قسمت ها را چک کنید:
1- بر روی اتصال ISP خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. قسمت Options را چک کنید تا تمامی گزینه ها درست انتخاب شده باشند.
2-User Name و Password و شماره اتصال به اینترنت را چک کنید.
3- باز بر روی اتصال ISP خود راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید و از قسمت General به بخش Use Dialing Rules بروید و اطلاعات Country/Region وAra Cod را چک کنید.
4-همچنین بر روی Dialing Rules کلیک کرده و موقعیت خود رااز کادر تبادلی phone And Modam Options اتخاب و در صورت اشتباه بودن تصحیح کنید. و بعد بر روی Edit کلیک کنید.
به بررسی مقادیر و موجودیت های قسمت Dialing Rules بپردازید.
اگر مشکل بر طرف نشد باید به سراغ تنظیمات مودم بروید:
1- در کادر Phon And Modem Options بر روی نشانه ی Modem بروید و کلیک کنید.
2-دراین قسمت به Medems رفته و مودم خود رااز لیست انتخاب کنید. دقت کنید همان مودمی را که بر روی کامپیوترتان نصب شده انتخاب کنید. و بعد بر روی Properties کلیک کنید.
3- برای امتحان مودم در این قسمت یعنی قسمت Peropertise مودم، باید Diagnostics را انتخاب کرده و بر روی دکمه ی Ouery Modem کلیک کنید. اگر پیغام خطایی گزارش شد که مودم پاسخ نمی دهد در مرحله اول ازروشن بودن مودم و یا نصب صحیح اتصالات آن به کامپیوتر مطمئن شوید. اگر مودم از این لحاظ مشکلی نداشت و یا از نوع مودم داخلی ست بر روی My Computer راست کلیک کرده و Propertise را انتخاب کنید. به قسمت System properties وبعد Hardware وبعد Device Manager بروید و بعد چک کنید که آیا در این قسمت مشکلی در مورد راه انداز مودم گزارش شده است یا نه؟ (باید درست شناسایی شده باشد) اگر مشکلی بود با کلیک بر روی Update Driver و ادامه ی مسیر مناسب، یک راه انداز جدید برای مودم نصب کنید(راه انداز مودم خودتان یا نسخه ی ارتقاء یافته ی آن)
4- از قسمت Advanced در کادر Propertise مودم بر روی Change Default Prefrence کلیک کنید. از نشانه ی General به قسمت
Default propertis رفته و مطمئن شوید که Data protocol با Standard EC وهمچنین Compression(فشرده سازی) با Enabled(فعال) تنظیم است. همچنینFlow control با Hardware . پس از حصول اطمینان و اصلاحات لازم بر روی OK کلیک کنید.
ممکن است مشکل از شما نباشد و مربوط به شرکت سرویس دهنده باشد پس زیاد دستکاری نکنید.
موضوعات مرتبط: آموزش نرم افزار